اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای ۶ پروژه جنگل‌کاری و آبخیزداری در مازندران همزمان با هفته منابع طبیعی

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با اجرای ۶ پروژه در حوزه های جنگل‌کاری و آبخیزداری و آب‌خوانداری برگزار می‌شود.

اجرای ۶ پروژه جنگل‌کاری و آبخیزداری در مازندران همزمان با هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحسن موسوی‌ تاکامی عصر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته منابع طبیعی هر ساله از ۱۵  الی  ۲۱  اسفند در سراسر کشور به طور همزمان اجرا خواهد شد و مردم در این هفته با حضور در طبیعت و کاشت نهال بیشتر با اهمیت حفظ سرمایه‌های ملی و خدادادی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته منابع طبیعی با مشارکت و حضور مردم و سازمان‌های مردم نهاد برگزار خواهد شد، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده نظیر آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات بشری و توسعه پایدار جوامع محسوب می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، با اشاره به اینکه این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است، باید نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و در ادامه فرهنگ یادگیری و یاد دادن بهره‌گیری صحیح از این منابع را نهادینه کرد.

موسوی با بیان اینکه برای دستیابی به سیاست‌ها و اهداف ترسیم شده منابع طبیعی در این هفته، از ظرفیت تشکل‌ها، دانش آموزان، پایگاه‌های بسیج در روستاها و شهرها و آبخیزنشینان استفاده کرد، بیان کرد: پروژه عملیات تثبیت زمین لغزش روستای تاکام شهرستان ساری، پروژه عملیات مکانیکی آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه چالوی شهرستان ساری، عملیات مکانیکی آبخیزداری و کانال و دیواره حائل حوزه پهنه کلا شهرستان سار، از پروژه های قابل افتتاح در هفته منابع طبیعی است.

وی افزود: همچنین پروژه عملیات سد هراز حوزه سراسب بلده شهرستان نور، اجرای طرح جنگل کاری منطقه لفور شهرستان سوادکوه شمالی و اجرای طرح جنگل کاری کفترکارونشد شهرستان بهشهر در این هفته افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، ۱۵ تا ۲۱ اسفند در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری «نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» انتخاب شده است.

انتهای پیام/86041/ع/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول